Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO PRODEJ ZBOŽÍ

společnosti Gaudo Detail spol. s r.o.

 

Tyto Všeobecné obchodní podmínky pro prodej zboží („všeobecné podmínky“) se vztahují na všechny objednávky a kupní smlouvy („smlouvy“), které se týkají prodeje produktů („produkt“) společnosti Gaudo Detail spol. s r.o. (dále „Gaudo“) jejímu zákazníkovi (dále „zákazník“).

 

1.Platnost všeobecných podmínek

Smlouvy se budou řídit těmito všeobecnými podmínkami navzdory jakýmkoli odlišným podmínkám zákazníka, pokud takové odlišné podmínky společnost Gaudo písemně nepotvrdí. V každém případě platí, že tyto všeobecné podmínky byly řádně přijaty zákazníkem nejpozději při převzetí jakéhokoli zboží zákazníkem.

Výjimky z těchto všeobecných podmínek závisejí pouze na společnosti Gaudo, pokud takové výjimky výslovně přijme v písemné formě. Ujištění nebo záruky zástupců či zaměstnanců společnosti Gaudo nejsou platné, pokud je společnost Gaudo písemně nepotvrdí.

Pokud to přichází do úvahy, kromě všeobecných podmínek se na smlouvu vztahují také zvláštní podmínky k produktům. V případě rozporu mezi zvláštními podmínkami k produktům a všeobecnými podmínkami mají přednost zvláštní podmínky k produktům.

Tyto všeobecné podmínky vstupují v platnost dne 1. ledna 2019 a zůstávají v platnosti až do odvolání. Všeobecné podmínky a zvláštní podmínky k produktům se mohou kdykoli změnit. Tyto všeobecné podmínky nahrazují jakékoli odlišné všeobecné obchodní podmínky společnosti Gaudo a budou se vztahovat na dohody uzavřené před vstupem těchto obchodních podmínek v platnost. Zákazník nesmí postoupit smlouvu ani její část nebo jednotlivou pohledávku bez předchozího písemného schválení ze strany společnosti Gaudo. Společnost Gaudo je oprávněna postoupit smlouvu, pohledávky nebo jakoukoli jejich část jakékoli fyzické či právnické osobě, pokud tento záměr předem písemně oznámí zákazníkovi

 

2.Objednávky zboží

Všechny objednávky musí společnost Gaudo potvrdit. Objednávky nebudou závaznéjako smlouva mezi stranami, pokud je společnost Gaudo písemně nepotvrdí. Pro odstranění pochybností, zákazník nemá nárok na odběr všech značek nebo produktů uvedených v katalozích Gaudo, neboť mohou být nedostupné nebo vyhrazené pro specializované prodejce. Objednávky jsou závazné, při zrušení objednávky bude účtován storno poplatek ve výši 20% z ceny objednávky. 

 

3.Dodání zboží

Žádné termíny uvedené pro dodání zboží nebudou závazné a společnost Gaudo odmítá odpovědnost za jakékoli zpoždění dodávky. Prodlení s termínem dodání nebude považováno za podstatné porušení smlouvy, jestliže tento termín nebude předem písemně schválen ze strany společnosti Gaudo. Odpovědnost společnosti Gaudo za nedodání produktů bude omezena na výměnu produktů, společnost Gaudo v tomto případě zejména neodpovídá za žádný ušlý zisk.

 

4.Cena a platební podmínky

Cena produktů bude cenou uvedenou v ceníku společnosti Gaudo, platném v době přijetí objednávky, pokud nebude dohodnuto písemně jinak. Ceník společnosti Gaudo se může kdykoli změnit.

Společnost Gaudo si vyhrazuje právo na základě písemného oznámení zákazníkovi kdykoli před dodáním produktů upravit jejich ceny, aby zohlednila jakékoli zvýšení nákladů na produkty, vynaložených společností Gaudo, které by bylo nutno uhradit v důsledku jakýchkoli událostí mimo kontrolu společnosti Gaudo. Na základě případného požadavku zákazníka zašle společnost Gaudo doklad svědčící o zvýšených nákladech.

Cena je bez jakékoli daně z přidané hodnoty a rovněž nezahrnuje žádné náklady ani poplatky související s balením, nakládkou, vykládkou, převozem a pojištěním s výjimkou těch, které nese společnost Gaudo. Takové platby je povinen provést zákazník dodatečně v době, kdy je splatná cena za produkty. Výše těchto poplatků se řídí běžnými obchodními podmínkami společnosti Gaudo a/nebo platnými smluvními podmínkami mezi zákazníkem a společností Gaudo uzavřenými na příslušné období a zbožové kolekce a značky.

Doba splatnosti se řídí platnými smluvními podmínkami mezi zákazníkem a společností Gaudo. Pokud zákazník nemá se společností Gaudo uzavřeny takové smluvní podmínky na příslušné období a kolekce zboží a značky, je vždy doba splatnosti 14 dní

Pakliže zákazník neuhradí společnosti Gaudo jakoukoli částku do splatného termínu, bude mu účtován úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý započatý den.

Společnost Gaudo je oprávněna ověřit si úvěruschopnost zákazníka a dále je oprávněna požadovat od zákazníka zálohu nebo záruku, pokud společnost Gaudo považuje toto opatření za nezbytné k zajištění svých pohledávek, na základě zjištěné platební schopnosti, platební morálky nebo z jakéhokoli jiného oprávněného důvodu. Společnost Gaudo neplatí úrok ze zálohových plateb.

Zákazník se zavazuje nejpozději do 30 dnů informovat společnost Gaudo o všech podstatných nepříznivých změnách ve své finanční situaci.

 

5.Riziko a vlastnické právo

Nebezpečí škody na produktech přechází na zákazníka v místě a čase dodání.  Nicméně pro všechny objednávky pod minimální hranici, která bude jednou ročně sdělena zákazníkovi, si Gaudo vyhrazuje právo účtovat dopravné. Příslušné místo dodání a místo určení bude uvedeno v přijetí objednávky.

Dodané produkty zůstanou – v rozsahu povoleném zákonem v zemi zákazníka – vlastnictvím společnosti Gaudo, dokud nebude uhrazena celá částka splatná podle smlouvy. Než vlastnictví přejde na zákazníka, je zákazník povinen uchovávat produkty v uspokojivém stavu a odděleně je uskladnit. Zákazník je povinen produkty pojistit, nebo je povinen při dalším prodeji produktů, k nimž dojde před plným převodem vlastnictví na zákazníka postoupit své pohledávky z těchto prodejů na společnost Gaudo. Jakýkoli takový další prodej se smí uskutečnit jen při běžné obchodní činnosti zákazníka a za plnou tržní cenu.

 

6.Vyloučení odpovědnosti

Pokud společnost Gaudo odpovídá zákazníkovi za škody v důsledku prodeje a nákupu produktů, tyto škody nikdy nepřevýší čistou fakturovanou částku příslušné dodávky a nebudou ani zahrnovat následné či nepřímé škody, zejména ušlý zisk, ztrátu obchodní pověsti nebo náhradu za zmařené příležitosti. Žádné ustanovení těchto všeobecných podmínek nevylučuje ani neomezuje odpovědnost, pokud je škoda způsobena z hrubé nedbalost či úmyslně, nebo pokud dojde k úrazu osob či ke škodě na soukromém majetku.

 

7.Vady zboží a záruka na produkt

 

Na produkty se může vztahovat záruka („záruka“) tj. záruka poskytovaná dodavatelem produktu, což se může případ od případu různit. Společnost Gaudo odmítá jakoukoli odpovědnost za záruky poskytované zákazníkem spotřebitelům, které přesahují tuto záruku.

Postup vrácení zboží je nutné dodržet podle této záruky.

Záruka je výhradní a nahrazuje jakékoli předpokládané záruky obchodovatelnosti nebo schopnosti plnit konkrétní účel.

Neuznává se žádná reklamace vady na kvalitě, jestliže se jedná o produkt, který byl upraven, zanedbán, nesprávně skladován, poškozen nebo který zákazník použil způsobem, který negativně ovlivnil jeho funkčnost.

Odpovědnost společnosti Gaudo za vady na kvalitě bude omezena, podle vlastní volby společnosti, na výměnu či opravu produktu nebo na vrácení kupní ceny, pokud kogentní ustanovení právních předpisů nestanoví jinak.

Gaudo může z bezpečnostních a distribučních důvodů sledovat konkrétní produkty podle výrobního čísla od jejich vzniku až k zákazníkovi. Od zákazníka se očekává, že bude společnosti Gaudo nápomocen, pokud bude nutno dohledat produkt pomocí výrobního čísla až ke konečnému spotřebiteli.

 

8.Případy vyšší moci

Společnost Gaudo si vyhrazuje právo odložit nebo zrušit termín dodávky nebo snížit dodávané objemy, pokud jí zabrání v provozování obchodní činnosti okolnosti mimo běžně předpokládanou kontrolu společnosti Gaudo nebo pokud tyto okolnosti způsobí zpoždění dodávky. Jedná se mimo jiné o tyto události: vyšší moc, vládní zásahy, válka nebo celostátní výjimečný stav, teroristické útoky, protestní akce, povstání, požár, exploze, povodeň, výluky v závodě, stávky nebo jiné pracovní spory, překážky či prodlení s dopadem na přepravce, nemožnost získat dodávku surovin či vhodného materiálu nebo prodlení s takovou dodávkou. V případě, že daná událost trvá nepřetržitě déle dní, je zákazník oprávněn podat společnosti Gaudo písemnou výpověď k ukončení smlouvy.

 

9.Internetové prodeje

Při prodejích produktů značek společnosti Gaudo přes Internet je zákazník povinen dodržovat pravidla tohoto prodeje (Internet Policy).

 

10. Práva duševního vlastnictví a ochranné známky

Zákazník je povinen nabízet k prodeji a uvádět na trh produkty opatřené ochrannými známkami společnosti Gaudo ve formě, v jaké jsou dodávány k produktům a bez jakýchkoli úprav.

Zákazník nesmí bez výslovného svolení použít žádné právo k duševnímu vlastnictví společnosti Gaudo, mimo jiné včetně ochranných známek, názvů domén, obchodních názvů, štítků, registrovaných průmyslových vzorů a patentů. Pokud zákazník obdrží toto svolení k použití, je povinen dodržovat „Směrnici používání značky“, která upravuje použití ochranných známek a dalších práv k duševnímu vlastnictví a která se občas podle potřeby zveřejňuje. Výtisk Směrnice o používání značky lze dodat na základě požadavku zákazníka.

Zákazník nemá právo registrovat ochranné známky, názvy domén, názvy vedlejších značek ani jiné obchodní názvy, které by bylo možno zaměnit za ochranné známky, názvy vedlejších značek nebo jiné obchodní názvy společnosti Gaudo.

Zákazník je povinen neprodleně informovat společnost Gaudo, pokud se dozví, že třetí strany porušily výše v tomto článku uvedená práva, nebo že jsou produkty kopírovány či padělány.

 

11. Marketing a další prodej produktů

Produkty společnosti Gaudo jsou produkty kvalitních značek. Zákazník zajistí, aby prezentace značek a produktů společnosti Gaudo bylav souladu s prestiží těchtoznaček.

Zákazník musí zavést a udržovat společně se společností Gaudo pravidla pro reklamu a marketing tak, aby byla zachována integrita a charakteristiky vysoké kvality značek, a zajistí, aby marketing a další prodej produktů neměl nepříznivý účinek na produkty a značky společnosti Gaudo. Jakákoliv reklama na produkty společnosti Gaudo musí být vždy v souladu se všemi pravidly společnosti Gaudo pro značky a propagaci.

Zákazník není oprávněn k prodeji produktů kupujícím, kteří se nacházejí mimo ČR.

Jsou-li produkty zvlášť určeny k prodeji na určitém území z technických důvodů či z důvodů požadovaných právními předpisy, zákazník má povinnost zjistit, zda vyhovují rovněž předpisům v jiných zemích („jiné země“), jsou-li tyto produkty dále prodávány do takových jiných zemí. Zákazník se zavazuje odškodnit GAUDO za jakékoli nároky vznesené proti Gaudo z důvodu, že produkty byly prodávány v jiných zemích v rozporu s tamějšími právními předpisy.

 

12.Důvěrnost informací

Zákazník se zavazuje uchovat veškeré důvěrné materiály, informace a obchodní tajemství, které získal od společnosti Gaudo, v přísném utajení a nepoužít uvedené informace ani obchodní tajemství k žádnému jinému účelu než k plnění smlouvy. Zákazník odpovídá za to, že všichni jeho zaměstnanci a všichni subdodavatelé budou dodržovat výše uvedená ustanovení o důvěrnosti informací. Povinnost zachovávat důvěrnost informací přetrvává i 5 let po ukončení smlouvy.

 

13. Okamžité ukončení a účinky ukončení

Společnost Gaudo bude mít právo na výpověď a okamžité ukončení smlouvy nebo přerušení jakýchkoli dalších dodávek v případě zásadního nebo opakovaného porušení smlouvy, zejména pokud:

• zákazník neuhradil svůj závazek po splatnosti do čtrnácti 14 dnů od zaslání upomínky;

             • zákazník nesložil případně požadovanou zálohu

             • zákazník porušil své smluvní povinnosti a nenapravil toto porušení do 10 odpísemného požadavku společnosti Gaudo.

Toto právo výpovědi se uplatní také v případě, že zákazník vstoupil do likvidace nebo konkurzního řízení nebo v případě platební neschopnosti zákazníka.

Bezprostředně po ukončení smlouvy je zákazník povinen ihned ukončit veškeré užívání ochranných známek, názvů, štítků a práv k duševnímu vlastnictví společnosti Gaudo a vrátit na své náklady veškeré nepoužité reklamní materiály, které mu společnost Gaudo poskytla.

 

14.Neuplatnění práva

Neuplatnění či prodlení společnosti Gaudo uplatňováním jakéhokoli ustanovení těchtovšeobecných podmínek nebo smlouvy nelze považovat za vzdání se jakéhokoli práva vyplývajícího z těchto podmínek.

 

15.Oznámení

Jakákoli oznámení je nutno podat písemně na adresu společnosti Gaudo nebo na její faxové číslo nebo e-mailovou adresu podle uvedení v zákaznické smlouvě nebo podle pozdějšího sdělení.

 

16. Rozhodové právo

Tyto všeobecné podmínky se řídí právem země, v níž má společnost Gaudo sídlo, nicméně bez přihlédnutí ke kolizním normám takové země. Na tyto podmínky se nevztahuje Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží.

Veškeré spory vyplývající z prodeje produktů podle těchto podmínek nebo v souvislosti s prodejem produktů podle těchto podmínek budou předloženy soudu, jehož příslušnost bude určena podle sídla společnosti Gaudo v době podání žaloby.

 

 

PRAVIDLA PRO INTERNETOVÝ PRODEJ SPOLEČNOSTI GAUDO DETAILs.r.o.

 

Tato pravidla pro internetový prodej (dále jen „internetová pravidla“) společnosti Gaudo Detail spol. s r.o. (dále jen „Gaudo“) platí vedle všeobecných podmínek a případných podmínek pro konkrétní výrobek pro všechny zákazníky prodávající výrobky značky Gaudo (dále jen „Výrobky“) přes internet. To zahrnuje všechny zákazníky, kteří používají internet k umísťování reklamy na výrobky, i zákazníky, kteří používají internet k vyhledávání zákazníků nebo prosazování jiných zájmů značky Gaudo.

Pojem „reklama“ zahrnuje mimo jiné i propagaci, oznamování, zobrazování, zveřejňování atd. výrobků značky Gaudo v jakékoliv podobě a jakýmikoliv prostředky, mezi které patří i reklama na internetu, letáky, sociální sítě, texty a jiná bezdrátová komunikační média.

Společnost Gaudo distribuuje a prodává výrobky kvalitních značek. Tato internetová pravidla byla vytvořena s cílem zajistit, aby online prezentace značek a výrobků Gaudo odpovídala dobrému jménu těchto značek. Všichni zákazníci zabývající se maloobchodním prodejem na internetu se budou řídit následujícími pravidly:

 

  1. Zákazník je povinen provozovat velmi kvalitní, uživatelsky přívětivé internetové stránky (dále jen „internetové stránky maloobchodního prodejce“) v souladu se zavedenými postupy v daném oboru. Internetové stránky maloobchodního prodejce musí mimo jiné:
  1. Splňovat aktuální technologické normy a zajišťovat nejvyšší úroveň bezpečnosti a zabezpečení údajů o platbách za účelem ochrany spotřebitele;
  2. Být provozovány 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu (s výjimkou přiměřené doby na běžnou a mimořádnou údržbu);
  3. Dodržovat veškeré platné zákony a vyhlášky, nařízení EU a směrnice EU, jak jsou transponovány do českého práva (včetně zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti, zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a Nařízení EU č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu) a za žádných okolností neshromažďovat a nepoužívat osobní údaje v rozporu s platnými zákony a nařízeními EU;
  4. Vždy dodržovat nejvyšší úroveň kvality a normy výrobků a značek skupiny Gaudo
  5. Internetové stránky nesmí být provozovány pod názvem (dále jen „název internetových stránek“), který by mohl být pro spotřebitele zavádějící, ani nesmí snižovat hodnotu některé ze značek Gaudo a nesmí porušovat žádná práva duševního vlastnictví společností skupiny Gaudo. Název internetových stránek musí být uveden na hlavní stránce Internetových stránek maloobchodního prodejce.
  6. Zákazníci jsou povinni používat technologii „nákupního košíku“ pro úplné provedení obchodní transakce a odsouhlasení / ověření online pro všechny výrobky v jakoukoliv dobu všemi zákazníky. To zahrnuje zajištění schválené a bezpečné zákaznické stránky pro veškeré transakce a zajištění soukromí spotřebitele, ochranu před podvodným jednáním a dodržování veškerých předpisů včetně předpisů regulujících soukromí a internet.
  1. Z hlavní stránky internetových stránek zákazníka musí být zajištěn snadný přístup na kontaktní údaje maloobchodního internetového prodejce, které musí obsahovat alespoň platnou adresu sídla společnosti, IČ, údaje o zápisu do obchodního rejstříku, telefon a   e-mail, přičemž tyto kontaktní údaje musí být přístupné jedním kliknutím z každé (dílčí) stránky internetových stránek maloobchodního prodejce.
  1. Společnost Gaudo nabízí technicky prvotřídní výrobky, které v mnoha případech vyžadují vysokou úroveň servisu. Zákazník je povinen zajistit poskytování služeb zákazníkům odbornými pracovníky.
  1. Zákazníkům musí být alespoň po dobu 35 hodin týdně poskytnuty služby po telefonu a přes e-mail.
  2. E-maily budou zodpovězeny do 48 hodin od jejich přijetí od spotřebitele
  3. Postup vrácení zboží, který bude pro spotřebitele snadný, musí být zveřejněn na internetových stránkách
  1. Zákazník je povinen zajistit, aby zkušenosti zákazníků s realizací dodávek odpovídaly  povaze výrobků a značek skupiny Gaudo:
  1. Aby nedošlo k poškození výrobků při přepravě, je nutné použít odpovídající obaly.
  2. Musí být nabídnuty odpovídající možnosti dodání zákazníkovi v souladu s obvyklými postupy na daném trhu. V popsaných případech budou tyto možnosti zahrnovat bezplatné dodání s tím, že se tato možnost nevztahuje na objemné položky a musí být dodržen určitý finanční limit.
  3. Může přijímat objednávky a realizovat reklamu pouze na výrobky, které má na skladě, aby bylo zajištěno rychlé dodání. Pokud dojde k vyprodání výrobku, musí být tato informace sdělena zákazníkovi ještě před provedením platby.
  1. Zákazník musí zajistit, aby zkušenosti spotřebitele s prezentací výrobků Gaudo odpovídaly povaze příslušných značek. To mimo jiné zahrnuje i následující:
  1. Používání pouze správných názvů výrobků a poskytování o výrobcích jasných, přesných a úplných technických informací a bezpečnostních pokynů, které jsou relevantní z hlediska bezpečnosti spotřebitele.
  2. Poskytnutí specifikace Gaudo pro každý nabízený výrobek; vysvětlení klíčových technologií a logo dané značky. To slouží k podpoře zkušeností spotřebitele s výrobky a udržování dobrého jména výrobků.
  3. Poskytnutí spotřebitelům možnost vyhledávání a filtrování výrobků podle značky, přičemž při prohlížení stránek budou jasně označeny značky Gaudo.
  4. Zákazník se vyvaruje prezentace a obsahu, které by mohly poškodit dobré jméno a image společnosti Gaudo a jejích produktů.
  1. Prodej Výrobků pod jinými značkami společnosti Gaudo prostřednictvím platformy a obchodů třetích osob, je povolen, pokud maloobchodní prodejce provozuje internetové stránky s vlastním online obchodem a pokud internetové stránky třetí osoby splňují následující požadavky:
  1. Internetové stránky třetích osob umožňují vytvoření samostatné oblasti pro výrobky zákazníka (dále jen „internetový obchod“),
  2. Zákazník při prodeji přes internetové stránky třetích osob pouze prodává Výrobky přes internetový obchod,
  3. Internetový obchod splňuje požadavky stanovené v těchto pravidlech pro internet
  4. Internetové stránky třetích osob nepoškozují nebo negativně neovlivňují vysokou hodnotu a dobré jméno produktů značek Gaudo.
  5. Smluvní strana provozující internetové stránky třetích osob ihned po obdržení oznámení od Gaudo nebo od maloobchodního internetového prodejce o padělaných Výrobcích, neprodleně příjme opatření vůči maloobchodním prodejcům nabízejícím takové výrobky, které znemožní prodej padělaných výrobků.
  1. V případě odůvodněné žádosti je zákazník povinen poskytnout informace či materiály týkající se internetových stránek zákazníka nebo jejich provozování, které společnost Gaudo potřebuje ke kontrole dodržování těchto internetových pravidel ze strany maloobchodního internetového prodejce.
  1. Společnost Gaudo je oprávněna tato internetová pravidla kdykoliv změnit.
  1. Společnost Gaudo si vyhrazuje právo pozastavit dodávku nebo ukončit dodávky zákazníkovi, pokud ani po upozornění zákazník dále nesplňuje libovolný požadavek těchto pravidel pro internet.